Znalezienie odpowiedniego biura rachunkowego jest bardzo ważne nie tylko dla działania, ale i przyszłości firmy. Do poszukiwań warto więc podejść z odpowiednią rozwagą. Na co należy zwrócić uwagę i o jakie kwestie zapytać przed rozpoczęciem długoterminowej współpracy? Zapraszamy do uważnej lektury poniższego artykułu.
Dobre biuro rachunkowe to takie, które posiada specjalistyczne Świadectwo Kwalifikacyjne, wydane przez Ministerstwo Finansów. Co ważne – jest ono imienne. Oznacza to, że nie jest wystawione na biuro, lecz na konkretną osobę. Dobrze też, już na samym początku sprawdzić, jak długo dany księgowy posiada ów certyfikat. Dzięki temu będziemy mogli zweryfikować jego doświadczenie zawodowe. O uzyskanie Świadectwa Kwalifikacyjnego mogą ubiegać się księgowi posiadający dwuletnią praktykę w zawodzie. Istotnym elementem, który powinien wpływać na wybór biura księgowego, jest również to, czy posiada ono ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z danym biurem rachunkowym, powinniśmy upewnić się, że zakres usług które świadczy, pokrywa się z naszymi oczekiwaniami. Niektóre podmioty zajmują się zarówno prowadzeniem spraw kadrowo-płacowych dla przedsiębiorstw, jak i rachunkowości podatkowej. Jeżeli zależy nam na bliskiej współpracy i ciepłych relacjach, to najrozsądniej będzie zdecydować się na małe biuro. Jednak do zalet dużych zaliczyć należy szerszy zakres usług i – nierzadko – większe kompetencje.
Nie bójmy się tego powiedzieć głośno – od tego, czy nawiążemy współpracę z kompetentnym biurem księgowym, zależy w dużej mierze przyszłość prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa. Jak sprawdzić kompetencje księgowego? Należy przede wszystkim zapytać o jego kwalifikacje zawodowe. Dobrze również zasięgnąć opinii u znajomych, którzy korzystali już z jego usług, lub rozeznać się w opiniach wystawianych w internecie.