audyt księgowy
Na czym polega audyt księgowy?
November 5, 2019
Co to jest audyt
Co to jest audyt księgowy?
January 7, 2020

Jak znaleźć dobre biuro księgowe we Wrocławiu?

Jak znaleźć

Kiedy mamy do zrobienia bardziej skomplikowane rozliczenia podatkowe albo prowadzimy własną firmę, wtedy niezbędne staje się skorzystanie z pomocy dobrego biura księgowego. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzimy dużo czasu, ale też będziemy mieli pewność, że wszystko zostanie wyliczone zgodnie z aktualnymi przepisami prawnymi. W jaki sposób jednak znaleźć odpowiednie biuro rachunkowe w tak dużym mieście jak Wrocław?

 

Czym się kierować podczas poszukiwań?

Zanim zdecydujemy się na usługi konkretnego biura rachunkowego na przykład we Wrocławiu, warto dobrze się zastanowić, żeby później mieć pewność co do poprawności jego rozliczeń, bo to bardzo istotne dla funkcjonowania każdej firmy. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych kwestii, które warto wziąć pod uwagę podczas dokonywania wyboru:

  • Kwalifikacje pracowników biura – obecnie biuro księgowe otworzyć może właściwie każdy, dlatego dobrze jest dowiedzieć się, czy zatrudnieni w danej placówce księgowi posiadają licencję ministra finansów, która wprawdzie nie jest obowiązkowa, ale potwierdza ich wysoki poziom kwalifikacji. Równie istotne mogą być certyfikaty Centrum Informacji Księgowej oraz dokumenty potwierdzające ukończenie szkoleń i kursów, które pokazują, że księgowi z danego biura stale poszerzają wiedzę i aktualizują ją wraz ze zmianami przepisów.
  • Ubezpieczenie OC – gdy wybieramy biuro księgowe, ważne jest, by było ono ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej i to najlepiej w formie rozszerzonej, która obejmuje kadry i płace. Dzięki czemu w razie popełnienia błędów przez jego pracowników nasza firma nie będzie musiała ponosić konsekwencji finansowych.
  • Zakres oferowanych usług – ważne jest, aby dane biuro księgowe dokonywało wszystkich wyliczeń i czynności, jakie są niezbędne w naszej firmie. Równie istotny jest także dostęp do konsultacji, ponieważ szczególnie na początku prowadzenia własnej działalności będziemy mieć wiele pytań i ważne, byśmy mogli wtedy mieć łatwy kontakt z naszymi księgowymi.
  • Specjalizacja branżowa i doświadczenie biura na rynku – najlepiej wybrać biuro mające spore doświadczenie w branży, w której działa nasza firma i duże doświadczenie na rynku. Dzięki temu mamy większą pewność, że wszystkie usługi zostaną wykonane poprawnie i w razie wątpliwości co do rozliczeń otrzymamy konkretne odpowiedzi.